پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251272
کرونا همچنان واکسن نزده ها را نشانه گرفته است/ از ۱۴ فوتي هفته جاري واکسيناسيون سيزده نفر ناقص بود
تاریخ انتشار : 1400/12/07 09:38:07
نمایش : 953
رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري گفت: از ۱۴ مرگ به وقوع پيوسته در هفته جاري در چهارمحال و بختياري ۱۳ نفر واکسيناسيون ناقص داشتند، اين نشان از اهميت بالاي واکسن در پيشگيري از ابتلا و مرگ در اثر کوويد_۱۹ دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛  علي احمدي رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري در نشست خبري با اصحاب رسانه استان، با اشاره به اينکه جايگاه استان در زمينه واکسيناسيون از متوسط کشوري هم فراتر است، اظهار کرد: واکسيناسيون پزشکان استان در نوبت هاي اول، دوم و سوم به ترتيب ۹۹/۵ درصد، ۹۸/۵ درصد و ۷۵ درصد انجام شده است. 
 
وي افزود: از ۱۴ مرگ به وقوع پيوسته در هفته جاري در چهارمحال و بختياري ۱۳ نفر واکسيناسيون ناقص داشتند، اين نشان از اهميت بالاي واکسن در پيشگيري از ابتلا و مرگ در اثر کوويد_۱۹ دارد. 
 
رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري ادامه داد: مواردي که مرگ و مير ناشي از کرونا را افزايش مي دهد شامل سن بالا، ابتلا به بيماري هاي زمينه اي، عدم رعايت پروتکل هاي بهداشتي و فاصله گذاري اجتماعي، نزدن واکسن و عدم مراجعه به موقع به پزشک و خوددرماني است. 
 
احمدي عنوان کرد: تاکنون هيچ واکسن تاريخ مصرف گذشته يا ناايمن در اختيار مردم قرار نگرفته است و صحت و سلامت واکسن ها خط قرمز نظام سلامت به شمارمي رود، طبق تحقيقات علمي هيچ فردي با دريافت واکسن به کرونا مبتلا نمي شود و اگر کسي بعد از تزريق دچار علائمي شد قطعا از قبل بيماري داشته است. 
 
وي خاطرنشان کرد: ميزان مرگ و مير واکسن زده ها و واکسن نزده ها قابل قياس نيست و اين يک حقيقت ثابت شده است که واکسيناسيون يکي از راه هاي پيشگيري از ابتلا و مرگ ناشي از کرونا است. 
 
رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري با اشاره به عوارض احتمالي واکسن هاي کرونا، اضافه کرد: از يک ميليون و ۶٠٠ هزار واکسن تزريق شده در استان تنها ۱٠ مورد عوارض به ثبت رسيده که هنوز هم قطعي نيستند چراکه برخي به دليل اضطراب ناشي از تزريق و برخي به دليل همزماني با وقايع ديگر رخ داد، همچنين تاکنون هيچ موردي فوت ناشي از تزريق واکسن در استان گزارش نشده است. 
 
احمدي با بيان اينکه رعايت پروتکل هاي بهداشتي از سوي مردم در چهارمحال و بختياري بين ۶٠ تا ۶۵ درصد است، گفت: پيش بيني مي شود روند افزايشي بيماري کرونا ناشي از سويه اميکرون در استان تا ۱۵ اسفندماه افزايشي باشد و در حالي که مردم درخصوص اين بيماري ساده انگار باشند و دستگاه ها پروتکل هاي بهداشتي را ناديده بگيرند خطر وجود دارد. 
 
انتهاي پيام/۱٠۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html